02191009292

کشورهای بدون ویزا برای ایران برای سفر خارجی کدامند؟

راهنمای سفر خارجی 13 مهر ، 1403 5 دقیقه

معرفی کشورهای بدون ویزا برای ایران

تصور کنید که چمدانتان را بسته‌اید و فقط یک قدم با شروع ماجراجویی جدید فاصله دارید؛ اما یک نگرانی ذهنتان را مشغول کرده است؛ «آیا نیاز به ویزا دارم»؟! تصور این موضوع که می‌توانید بلیطتان را بردارید و بدون هیچ دردسری برای گرفتن ویزا، به مقصد دلخواهتان پرواز کنید، جادویی و لذت‌بخش است. این تصور را می‌توان به واقعیت بدل کرد؛ زیرا ایرانیان می‌توانند بدون ویزا به برخی از کشورهای دنیا سفر کنند. با انتخاب یکی از کشورهای بدون ویزا برای ایران برای سفر، فقط کافیست پاسپورتتان را بردارید و بلیط مقصد دلخواهتان را خریداری کنید. سفر به یکی از کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان علاوه‌بر به همراه داشتن آرامش خیال، سفر را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند؛ زیرا دیگر نیازی به معطلی در سفارت‌ یا تهیه مدارک پیچیده ندارید. بعد از مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که چه کشورهایی برای ایران ویزا نمیخواد و سریع‌تر و آسان‌تر می‌توانید ماجراجوییتان را آغاز کنید.

لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانی ها به تفکیک قاره  

شهروندان ایرانی می‌توانند به برخی از کشورها بدون ویزا و فقط با یک پاسپورت معتبر و خرید بلیط سفر کنند. این به این معناست که در هر زمانی که دوست داشته باشید، با تهیه بلیط می‌توانید راهی مقصد دلخواهتان شوید. اینجاست که اطلاع از لیست کشورهای بدون نیاز به ویزا برای ایرانیان جذابیت پیدا می‌کند. در جدول زیر به تفکیک قاره با لیست کشور های بدون ویزا برای ایران آشنا می‌شویم: 

لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

کشورهای آسیایی برای سفر بدون ویزا 

ارمنستان

عراق

قزاقستان

عمان

مالزی

90 روز

30 روز

14 روز 

14 روز 

14 روز

کشورهای اروپایی بدون ویزا برای ایران

ترکیه

گرجستان

90 روز

45 روز

کشور های بدون ویزا برای ایرانی ها در اقیانوسیه

میکرونزی 

جزایر کوک 

جزایر نیووی

30 روز

30 روز

30 روز

کشور های بدون ویزا از ایران برای سفر به آمریکا

ونزوئلا

سورینام

اکوادور 

45 روز 

90 روز

90 روز

کشور های بدون ویزا از ایران در کارائیب

هائیتی 

دومینیکا

90 روز 

21 روز

برای گردشگران اطلاع از این موضوع که «چه کشورهایی برای ورود به ایران ویزا نمی خواهند»، به معنای سهولت در برنامه‌ریزی سفر است؛ زیرا دیگر نیاز نیست که از ماه‌ها قبل از سفر به فکر تهیه ویزا باشید. به‌عنوان مثال صرفا با داشتن پاسپورت معتبر و خرید تور مارماریس می‌توانید به این شهر ساحلی زیبا در ترکیه سفر کنید.

البته همیشه نیاز است که اطلاعاتتان در مورد این لیست به‌روز باشد؛ زیرا قوانین مربوط به ویزا ممکن است هر لحظه تغییر کند؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از هر سفر، نگاهی به آخرین به‌روزرسانی‌ها داشته باشید تا از جدیدترین شرایط کشورهای بدون ویزا برای ایرانی ها یا با ویزای آسان برای مطلع شوید. به‌این‌ترتیب می‌توانید با خیالی آسوده سفر کنید.

لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ایران با امکان دریافت ویزای فرودگاهی 

در پاسخ به سوال «چه کشورهایی بدون ویزا میشه رفت» باید به کشورهایی که برای ایرانی‌ها ویزای بدو ورود (ویزای فرودگاهی) صادر می‌کنند هم نگاهی داشت. نام این کشورها به تفکیک قاره و مدت زمان مجاز حضور در آن‌ها در جدول زیر آورده شده است: 

لیست کشور های بدون ویزا برای ایرانی ها با ویزای بدو ورود

آسیا

لبنان

سوریه

مالدیو

قطر 

نپال

تیمور شرقی

آذربایجان

30 روز 

90 روز

30 روز 

30 روز

30 روز 

30 روز

30 روز

آفریقا

بوروندی 

رواندا 

زیمبابوه

سیرالئون

کیپ‌ورد

کوموروس

گینه بیسائو 

ماداگاسکار

موریتانی

موزامبیک

آنگولا

سومالی

اتحاد قمر

30 روز

30 روز 

90 روز 

30 روز 

30 روز 

45 روز

90 روز 

90 روز 

30 روز 

30 روز

30 روز 

30 روز

45 روز

اقیانوسیه

ماکائو 

پالائو 

ساموآ

تووالو

30 روز

30 روز

60 روز

30 روز 

آمریکا

توگو

بولیوی

15 روز

30 روز

ویزای فرودگاهی (ویزای بدو ورود) را می‌توان پس از ورود به کشور مقصد، در فرودگاه یا مرز دریافت کرد. در نتیجه دیگری نیازی به مراجعه به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد قبل از سفر نخواهید داشت. این موضوع روند برنامه‌ریزی و سفر را برایتان آسان‌تر می‌کند. این امر به‌ویژه برای سفرهای فوری و لحظه‌آخری بسیار مفید است. 

در‌صورتی‌که تا به حال پاسپورت دریافت نکرده‌اید یا اعتبار آن به پایان رسیده است، قبل از سفر اقدامات برای آماده‌سازی مدارک لازم برای پاسپورت ۱۴۰۳ را انجام دهید تا سفری بی‌دغدغه را تجربه کنید. 

ویزای الکترونیکی؛ لیست کشورهای با ویزای آسان برای ایرانی‌ها

ویزای الکترونیکی (e-Visa) نوعی ویزاست که به مسافران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به مراجعه حضوری به سفارت‌ها یا کنسولگری‌ها، درخواست ویزایشان را به‌صورت آنلاین ارائه دهند و مجوز ورود به کشور مقصد را دریافت کنند. این نوع ویزا به دلیل سهولت و سرعت در فرآیند اخذ، به‌عنوان ویزای آسان برای سفر شناخته می‌شود. شهروندان ایرانی برای سفر به مقاصد زیر می‌توانند ویزای الکترونیکی یا همان ویزای آسان ورود دریافت کنند. 

لیست کشورهای آسان ورود برای ایرانی‌ها (ویزای الکترونیکی)

آسیا

ویتنام

پاکستان

قرقیزستان

تاجیکستان

ازبکستان

امارات متحده عربی

سریلانکا

کامبوج

اندونزی

سنگاپور

90 روز 

90 روز 

45 روز

45 روز 

 90 روز

60 روز

30 روز

30 روز

60 روز

60 روز

آفریقا

ساحل عاج

آفریقای جنوبی

کنگو

گینه

لسوتو

مالاوی

سودان جنوبی

کنیا

زامبیا

اوگاندا

جیبوتی 

اتیوپی

گابن

90 روز

90 روز 

90 روز 

90 روز 

14 روز 

90 روز

30 روز 

90 روز

90 روزه

اروپا

روسیه 

آلبانی

60 روز 

30 روز

اقیانوسیه

ماکائو 

پالائو 

ساموآ

تووالو

30 روز

30 روز

60 روز

30 روز 

آمریکا

کلمبیا

90 روز

باتوجه‌به اینکه همه مراحل درخواست ویزای الکترونیکی از طریق اینترنت انجام می‌شود، مسافران نیازی به مراجعه به سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ها ندارند. کاهش زمان انتظار، امکان ارسال نسخه دیجیتال مدارک، دریافت ویزا از راه دور و کاهش هزینه‌ها، ویزای الکترونیکی را به یک ویزای آسان تبدیل کرده است. امکان دریافت ویزای الکترونیک برای بسیاری از کشورهای آفریقایی وجود دارد. همین موضوع سفر با تور آفریقای جنوبی برای شهروندان ایرانی را بسیار ساده کرده است.

کشورهای بدون ویزا برای ورود به ایران؛ نام 44 کشور حاضر در این لیست

همانطور که کشورهای بدون ویزا با پاس ایرانی وجود دارد، شهروندان بعضی کشورها نیز می‌توانند بدون نیاز به ویزا به ایران سفر کنند. لیست کشورهای بدون نیاز به ویزا برای ایران به شرح زیر است:

لیست کشورهای بدون ویزا برای ورود به ایران

گرجستان 
ترکیه 
آذربایجان
ازبکستان
قرقیزستان
قزاقستان
ارمنستان
سوریه
لبنان
قطر
امارات 
ویتنام
بلاروس
تانزانیا
موریتانی برونئی
بحرین
عربستان
تاجیکستان 
اندونزی
مالزی
کامبوج
هندوستان
مصر
تونس
ونزوئلا
صربستان
کرواسی
بولیوی
سنگاپور
بوسنی و هرزگوین
چین
زیمبابوه
برزیل
هنگ‌کنگ
کویت
موریس
مکزیک
ماکائو
سیشل
پرو
عمان
روسیه
ژاپن
کوبا

اتباع کشورهایی که در این جدول نام آن‌ها را آورده‌ایم، بدون ویزا، با دریافت ویزای فرودگاهی یا ویزای الکترونیک می‌توانند سفر راحتی به ایران داشته باشند. توجه داشته باشید که این فهرست ممکن است به‌مرور زمان تغییر کند. افزایش کشورهای این لیست و اضافه شدن کشورهای اروپایی، بر تسهیل سفر با تور اروپا برای گردشگران ایرانی نیز نقش موثری دارد. 

آسان کردن شرایط اخذ ویزا یا برداشتن آن برای ورود به ایران باعث جذب گردشگران بیشتر، افزایش تعاملات فرهنگی، تقویت صنعت گردشگری، بهبود تصویر جهانی، تقویت اقتصادی محلی، ایجاد فرصت‌های تجاری و گسترش شبکه‌های ارتباطی می‌شود.

مزایای سفر بدون ویزا برای ایرانیان 

سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایران مزایای مختلفی دارد. انعطاف‌پذیری بیشتر برای برنامه‌ریزی سفر، کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان، تشویق به اکتشاف مقاصد جدید و افزایش تجربه‌های بین‌المللی از مهم‌ترین مزایای سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان است. برای مثال با خرید تور مسافرتی ازمیر از گردشگران سپهر تهران به‌عنوان مجری مستقیم تور ازمیر از همه این مزایا بهره‌مند خواهید شد. این موضوع تجربه سفر را برایتان ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

1- سهولت و سرعت در برنامه‌ریزی سفر با انتخاب مقاصد بدون ویزا 

سفر بدون نیاز به ویزا، به این معناست که شما می‌توانید برخلاف برنامه‌هایی مانند تور فرانسه، بدون طی کردن مراحل پیچیده و طولانی دریافت ویزا، بلیط مقصدتان مورد‌نظرتان را تهیه کنید و راهی سفر شوید. این امر به‌ویژه برای افرادی که به دنبال سفرهای ناگهانی و بدون برنامه‌ریزی طولانی‌مدت هستند، بسیار جذاب است.

2- کاهش هزینه‌ها با سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایران  

یک معضل سفر به کشورهایی که نیاز به ویزا دارند، مانند تور سوئیس، هزینه‌های مربوط به درخواست، مدارک، ترجمه و وقت سفارت است. در سفر به کشورهای بدون نیاز به ویزا، شما از این هزینه‌ها معاف هستید و همین موضوع هزینه‌های کلی سفر را به‌طور قابل‌توجهی برایتان کاهش می‌دهد.

3- نقش معافیت از دریافت ویزا در صرفه‌جویی در زمان و انعطاف‌پذیری بیشتر

فرآیند درخواست ویزا، وقت‌گیر است و در برخی موارد هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول می‌کشد. با سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایران، پروسه طولانی اخذ ویزا برای علاقه‌مندان به سفر حذف می‌شود. در نتیجه با خیال راحت‌تر و انعطاف بیشتری می‌توانید برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید. 

4- فرصت بیشتر برای اکتشاف مقاصد جدید با سفر به کشورهای بدون ویزا

سفر به کشورهای بدون ویزا به شما این امکان را می‌دهد که بدون نگرانی از پروسه‌های پیچیده اخذ ویزا، به اکتشاف مقاصد جدید بپردازید. این امر به‌ویژه برای مسافرانی که عاشق ماجراجویی و کشف فرهنگ‌های جدید هستند، فرصتی استثنایی به شمار می‌آید.

شما می‌توانید به سرعت برنامه‌ریزی کنید و به سفر بروید. این سفرها به شما اجازه می‌دهد با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوید و خاطراتی فراموش‌نشدنی بسازید. با کاهش موانع سفر، فرصت‌های بیشتری برای کشف زیبایی‌های دنیا در اختیار شما قرار می‌گیرد.

تجربه دنیای بی‌مرز و برنامه‌ریزی آسان‌تر با سفر به کشورهای بدون ویزا

در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم که به «چه کشورهایی بدون ویزا میشه سفر کرد». سفر بدون ویزا برای ایرانیان فرصت‌های متنوعی برای کشف جهان، تجربه فرهنگ‌های متنوع و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان ایجاد می‌کند. این مزایا باعث می‌شوند که این نوع سفرها جذاب‌تر و آسان‌تر باشند و افراد را به ماجراجویی‌های بیشتر تشویق کنند. حال که می‌دانید «چه کشورهایی برای ایران ویزا نمیخواد»، برنامه‌ریزی جذاب‌تر و دقیق‌تری برای سفرهای آینده‌تان می‌توانید انجام دهید. خوشحال می‌شویم که تجربیاتتان درباره سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان را با ما و خوانندگان عزیزانمان در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید. 


مشاوره رایگان