02191009292

موزه آینده دبی، معرفی زیباترین ساختمان جهان

جاذبه های گردشگری 18 مهر ، 1403 5 دقیقه

موزه آینده دبی یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور امارات متحده عربی محسوب می‎شود. این موزه که در فوریه سال 2022 افتتاح شد به عنوان زیباترین ساختمان جهان هم شناخته می‎شود. طراحی و معماری منحصر به فرد آن را احتمالا تا به حال در هیچ کشور دیگری ندیده باشید. در این مطلب قصد داریم به معرفی موزه آینده دبی بپردازیم. توصیه می‌کنیم پیش از خرید تور امارات این مطلب را مطالعه کنید تا با هزینه ورودی موزه آینده و آدرس آن آشنایی پیدا کنید.

موزه دبی کجاست؟ معرفی کلی خاص‌ترین موزه جهان در دبی

هنگامی که از موزه صحبت می‌کنیم همیشه بازدید از آثار تاریخی و هنری در ذهن ما تداعی می‌شود. اما موزه تکنولوژی دبی قرار است شما را به آینده ببرد. این موزه که ساختمان آن 78 متر ارتفاع دارد با هدف ایجاد تصویری از آینده ساخته شده است. در این موزه می‌توانید مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا را تماشا کنید.

اما خاص‌ترین موزه‌ی دنیا معماری خاصی هم داشته و آن را به نماد دبی تبدیل کرده است. به طور کلی در شهر دبی نمادسازی‌های زیادی انجام شده است. از برج خلیفه به عنوان بلندترین برج دنیا در دبی گرفته تا زیباترین ساختمان جهان که همان موزه‌ی آینده است؛ به عنوان نماد دبی شناخته می‌شوند.

آدرس موزه آینده دبی و نحوه دسترسی به آن؛ چطوری بریم موزه آینده دبی؟

دبی شهر کوچکی محسوب می‌شود و با توجه به حمل و نقل عمومی پیشرفته‌ی این شهر امکان بازدید سریع از اکثر جاذبه‌های گردشگری از جمله موزه آینده دبی برای شما فراهم است. این موزه روبروی ساختمان جمیرا در خیابان شیخ زائد قرار گرفته است.

با توجه به اینکه خیابان شیخ زائد از مهمترین خیابان‌های دبی محسوب می‌شود امکان دسترسی به این مکان با مترو، اتوبوس و تاکسی برای توریست‌ها فراهم شده است. برای دسترسی به موزه آینده دبی با مترو می‌توانید خط قرمز متروی دبی را سوار شده و در ایستگاه ساختمان جمیرا امارات از مترو پیاده شوید.

اگر در دبی خودرو اجاره کرده‌اید و خودتان قصد دارید با ماشین شخصی از این موزه بازدید کنید، می‌توانید با خرید بلیط موزه آینده دبی از ظرفیت پارکینگ مجموعه استفاده کنید. قیمت پارکینگ این موزه برای هر ساعت 10 درهم امارات تعیین شده است.

قیمت موزه آینده دبی؛ چطوری بلیط موزه آینده دبی را بخریم؟

ورودی موزه آینده دبی با توجه به سن بازدیدکنندگان متفاوت است. توجه داشته باشید که قیمت بلیط موزه آینده با توجه به نرخ ارز می‌تواند تغییراتی داشته باشد. در حال حاضر قیمت بلیط این موزه برای بزرگسالان 149 درهم امارات تعیین شده که حدود 2.500.000 تومان است. این نرخ برای افراد بالای 4 سال تعیین شده و افراد زیر 4 سال نیازی به بلیط ندارند.

بلیط‌ها همگی دارای تاریخ و ساعت بازدید هستند، به همین دلیل هم باید در زمان مقرر به این مجموعه مراجعه کنید. همچنین توجه داشته باشید که با خرید یک بلیط اجازه دسترسی به تمام امکانات و بخش‌های مختلف مجموعه را خواهید داشت.

آژانس گردشگران سپهر تهران 724 با برگزاری تورهای ترکیبی تایلند، تور دبی و تورهای محبوب خارجی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از بهترین جاذبه‌های گردشگری دنیا مانند موزه آینده دبی و یا برج ایفل دیدن کنید. اگر به همراه تور دبی به این شهر سفر کنید دغدغه‌ای بابت تهیه بلیط موزه آینده نخواهید داشت.

طراحی موزه آینده دبی نماد چیست؟ بررسی طراحی زیباترین ساختمان جهان

شکل هندسی خاص موزه آینده دبی که هیچ ضلعی هم در آن وجود ندارد به نوعی ساختارشکنی و پیشرفت تکنولوژی را به گردشگران القا می‌کند. تمام تلاش طراحان ساختمان این موزه خلق یک ساختمان عظیم و یکتا بوده است که تا به حال هیچ معماری دیگری حتی شبیه به آن ندیده باشید.

در ساخت موزه آینده دبی از روکش فولادی ضد زنگ استفاده شده و بر روی آن کلمات و حروف عربی درج شده است. متن روی موزه آینده دبی اشعاری از شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی است که به نوعی پیشرفته‌ترین ساختمان دنیا را با فرهنگ عرب درآمیخته است.

با خرید تور دبی که نسبت به تور اروپا ارزان قیمت‌تر و اقتصادی‌تر است می‌توانید از این ساختمان بی‌نظیر بازدید کنید. آژانس گردشگران سپهر تهران 724 با برگزاری تور لاکچری دبی و ارائه بهترین خدمات گردشگری امکان سفر به این شهر زیبا و بازدید از جاذبه‌های گردشگری دبی را فراهم کرده است.

امکانات موزه آینده دبی؛ موزه دبی چه امکاناتی دارد؟

موزه دبی برای بازدیدکنندگان امکانات رفاهی مختلفی در نظر گرفته است که از جمله آنها می‌توان به پارکینگ مجموعه، سرویس بهداشتی، نمازخانه، وای‌فای رایگان و امکانات مخصوص افراد معلول اشاره داشت. شما می‌توانید به محض ورود از کارکنان ساختمان رمز عبور را دریافت کنید و به اینترنت موزه آینده با سرعتی فوق العاده متصل شوید.

معرفی بخش‌های مختلف موزه آینده؛ موزه آینده چند طبقه است؟

به طور کلی موزه آینده دبی شامل 5 طبقه اصلی و 2 طبقه برای سالن‌های نمایشی می‌شود. این دو طبقه یعنی طبقات P3 و طبقه 7 برای مراسم‌های مختلف و ویژه اجاره می‌شوند. اما در 5 طبقه دیگر می‌توانید بخش‌های اصلی مجموعه شامل پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا را تماشا کنید.

طبقه همکف موزه بخش لابی و پذیرش توریست‌هاست و طبقه اول موزه هم مخصوص کودکان ساخته شده است. بنابراین اگر با فرزندانتان به دبی سفر کرده‌اید این بخش می‌تواند خاطرات خوبی را برای آنها رقم بزند.

به طور کلی قالب آثار نمایشی در موزه آینده ثابت نبوده و همیشه در حال تغییر است. با توجه به اینکه موزه آینده به معرفی تکنولوژی‌های روز دنیا می‌پردازد، آثار آن هم روز به روز در حال تغییر است. به همین دلیل حتی اگر یک بار از این موزه بازدید کرده باشید ممکن است برای بار دوم باز هم موزه آینده جذابیت‌های خودش را داشته باشد.

قوانین بازدید از موزه آینده دبی

اگر تجربه خرید تور فرانسه و بازدید از بهترین موزه‌های جهان را داشته‌اید احتمالا از قوانین و مقررات موزه‌های جهانی تا حدی مطلع هستید. برای بازدید از موزه آینده دبی هم باید با قوانین و مقررات آن آشنایی پیدا کنید. از جمله مهمترین قوانینی که برای این مجموعه تعریف شده می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • بازدیدکنندگان باید در سانس و ساعت مشخص شده بر روی بلیط در موزه آینده حضور پیدا کنند.
  • در بخش نمایش اصلی موزه آینده دبی به همراه داشتن هرگونه خوراکی ممنوع است. اما در بخش‌های دیگر این موضوع منعی ندارد.
  • عکاسی و فیلمبرداری به صورت شخصی در این موزه مانعی ندارد. اما اگر برای تبلیغات عکاسی یا فیلمبرداری کنید پیگرد قانونی خواهد داشت. توجه داشته باشید که عکسبرداری در برخی از بخش‌ها ممنوع بوده و به همین دلیل بهتر است قبل از هر اقدامی با پرسنل موزه هماهنگ شوید.
  • اگر مراسم یا رویداد خاصی در موزه برگزار شود، ممکن است هزینه‌ی جداگانه‌ای از شما بابت آن دریافت شود.

چرا به موزه آینده دبی برویم؟

اگر به مقایسه قیمت تورهای مختلف مانند تور پوکت و تور دبی بپردازیم متوجه می‌شویم که تور دبی از ارزانترین تورهای خارجی برای ایرانیان محسوب می‌شود. شما می‌توانید با هزینه‌ی معقولی از موزه آینده دبی و زیباترین ساختمان جهان بازدید به عمل آورید.

همانطور که گفتیم این موزه برخلاف موزه‌های دیگر که گذشته رو مقابل دید ما قرار می‌دهند، قرار است ماشینی برای سفر به آینده باشد. از نوع ساختمان موزه مشخص است که تمام قواعد ذهنی ما با این موزه به هم میریزد و با یک موزه عجیب و شگفت انگیز روبرو هستیم. توصیه می‌کنیم در طول سفر به امارات بازدید از این مکان را فراموش نکنید.

خرید تور دبی و بازدید از موزه آینده با گردشگران سپهر تهران 724

امارات را می‌توان ارزان ترین کشور برای سفر ایرانیان شناخت. شما با پرداخت هزینه‌ای بسیار کمتر از تورهای اروپایی می‌توانید به یکی از توسعه‌یافته‌ترین شهرهای دنیا سفر کنید. دبی در حاشیه خلیج فارس قرار گرفته و با ساخت جاذبه‌های توریستی مانند موزه آینده، برج خلیفه، دبی مال و... سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

آژانس گردشگران سپهر تهران 724 با برگزاری تور دبی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که با اقامت چند روزه از تمام جاذبه‌های دبی از جمله موزه آینده بازدید کنید. در این مطلب به معرفی این موزه و ویژگی‌های آن پرداختیم.

مشاوره رایگان