02191009292

جاهای دیدنی ایتالیا، سفر به تاریخ زیبای فرهنگ ایتالیا

جاذبه های گردشگری 21 مهر ، 1403 5 دقیقه

با شنیدن نام ایتالیا گاهی فوتبال این کشور، گاهی صنعت مد و پوشاک و گاهی هم یاد بهترین جاهای دیدنی ایتالیا برای ما زنده می‌شود. برج پیزا، کولوسئوم رومی، شهر ونیز، غذاهای خوشمزه مثل پاستا و پیتزا همگی از نمادهای ایتالیا محسوب می‌شوند که ایرانیان زیادی را مجذوب این کشور کرده‌اند. در این مطلب به تاریخ زیبای فرهنگ ایتالیا سفر می‌کنیم و جاذبه‌های گردشگری این کشور را به شما معرفی می‌کنیم.

جاهای دیدنی ایتالیا رم؛ بازدید از شهری به قدمت بیش از 2700 سال

شهر رم به عنوان پایتخت کشور ایتالیا و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا با قدمت 2700 ساله شناخته می‌شود. در این شهر تاریخی جاذبه‌های زیادی وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

کولوسئوم؛ مکانی تاریخی از نبرد گلادیاتورها در روم باستان

شکوه و عظمت را می‌توان در کولوسئوم درک کرد. این مکان دیدنی و تاریخی که به عنوان بزرگترین آمفی تئاتر ساخته شده توسط امپراطوری روم شناخته می‌شود به دستور وسپاسیان (Vespasian) ساخته شده است.

کولوسئوم شامل بخش‌های مختلفی از جمله دو طبقه زیرزمینی با تونل‌ها، گذرگاه‌ها و سلول‌هایی می‌شود. گلادیاتورها و کارگران در این سلول‌ها برای نبرد آماده شده و پس از آن برای اجرای نمایش یا نبرد به روی تخته چوبی بزرگ می‌آمدند.

اگر قصد خرید تور ارزان اروپا و بازدید از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا را دارید می‌توانید از طریق آژانس گردشگران سپهر تهران برای رزرو تور اقدام کنید. با خرید این تور و تماشای کولوسئوم می‌توانید شکوه و عظمت امپراتوری روم را درک کنید.

واتیکان؛ کوچکترین کشور دنیا در قلب رم ایتالیا و محل اقامت پاپ

واتیکان با مساحت حدود 0.44 کیلومتر مربع به عنوان یکی از کوچکترین کشورهای دنیا در قلب پایتخت ایتالیا قرار گرفته است. این کشور از جنبه‌های مختلفی می‌تواند گردشگران را به خود جذب کند.

از باسیلیکای سنت پیتر گرفته تا مجسمه‌ی پیتا از میکل آنژ در این منطقه قرار گرفته‌‌اند. با سفر به رم ایتالیا می‌توانید از واتیکان هم دیدن کنید و با تاریخ و فرهنگ ایتالیایی‌ها بیشتر آشنا شوید.

پانتئون؛ معبدی 2000 ساله در رم ایتالیا

معبد پانتئون در رم ایتالیا را می‌توان از شگفتی‌های هنر معماری دانست. این معبد شاید در ظاهر شما را شگفت‌زده نکند اما اگر از تناسبات معماری آن مطلع شوید قطعا حیرت‌زده خواهید شد. ارتفاع این معبد با قطر گنبد آن برابر است و از بالای گنبد فقط یک پرتوی نور وارد معبد می‌شود.

فرمانروایان مسیحی امپراتوری روم دستور عدم استفاده از معابد بت پرستانه به جای کلیسا را صادر کردند و به همین دلیل معبد پانتئون به متروکه‌ای تبدیل شد. اما سال 609 میلادی پاپ اعظم تصمیم به تقدیس این مکان گرفت و پس از آن هم پادشاهان ایتالیایی از جمله رافائل در این مکان به خاک سپرده شدند.

فواره تروی؛ چشمه‌ی عشاق در رم ایتالیا

اگر تور ایتالیا را خریدید و دوست داشتید که دوباره به این کشور بازگردید حتما باید به فواره تروی سفر کنید. این فواره که یکی از جاهای دیدنی و سنتی ایتالیا محسوب می‌شود به نمادی عاشقانه در رم تبدیل شده است. در واقع مردم ایتالیا بر این باورند که با انداختن سکه‌ای از روی شانه‌ی چپ با دست راست به داخل فواره، بازگشت دوباره خود به رم را تضمین می‌کنند.

جاهای دیدنی ونیز؛ قایق سواری در شهری بر روی آب

احتمالا از عجایب شهر ونیز و خیابان‌های آن شنیده‌اید. شهری خاص و زیبا که شاید عده زیادی رویای زندگی در آن را دارند. این شهر هم چند مورد از جاهای دیدنی ایتالیا را در خود جای داده که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

کانال بزرگ ونیز؛ در این شهر به جای ماشین باید گوندولا سواری کنید!

اصلی‌ترین تفریح ونیز که توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند، گوندولا سواری در کانال‌های ونیز است. این شهر شامل مجموعه‌ای از جزیره‌ها می‌شود که این جزایر با کانال‌های آبی به یکدیگر متصل شده‌اند. کانال بزرگ ونیز که به شکل حرف S از میان شهر عبور کرده است، مسیر اصلی برای قایق سواری و تفریح و البته دسترسی به دیگر مناطق ونیز محسوب می‌شود.

میدان سن مارکو؛ بزرگترین میدان و قلب تپنده‌ی ونیز

در میدان اصلی شهر ونیز می‌توانید به جاذبه‌های تاریخی دیگری از ایتالیا یعنی کاخ دوژ و باسیلیکای سان مارکو هم دسترسی داشته باشید. معماری بی‌نظیر و باشکوه کلیسای سن مارکو نیازی به معرفی ندارد و با ورود به میدان اصلی شهر ونیز این کلیساست که خودنمایی می‌کند. در کنار این کلیسا هم کاخ دوژ (Doge’s Palace) قرار گرفته که شکوه و عظمت به کار رفته در معماری آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

جاهای دیدنی فلورانس؛ بازدید از شهر موزه‌ها در ایتالیا

فلورانس یکی از بزرگترین شهرهای ایتالیا محسوب می‌شود که جاذبه‌های آن بیشتر موزه‌ها و کلیساهای تاریخی را در برمیگیرد. اگر به آشنایی با تاریخ و تمدن ایتالیا علاقه‌مند هستید مطمئن باشید انتخاب فلورانس و بازدید از جاذبه‌های این شهر بهترین گزینه برای شماست. در ادامه به معرفی جاذبه‌های این شهر می‌پردازیم.

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره؛ بزرگترین کلیسای آجری دنیا با معماری شگفت انگیز

شاید در تور سوئیس، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی کلیساهای زیادی را دیده باشید، اما شک نکنید کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره مکانی متفاوت از دیگر کلیساهای دنیاست. این مکان که به نوعی به عنوان نماد فلورانس هم شناخته می‌شود در بازه‌ی زمانی قرن 13 تا قرن 15 میلادی ساخته شده است.

گنبد زیبا و باشکوه این کلیسا بخش اصلی آن به حساب می‌آید که توسط فیلیپو برونلسکی (Filippo Brunelleschi) ساخته شده است. برج ناقوس کنار این کلیسا که 82 متر ارتفاع دارد توسط جوتو (Giotto) ساخته شده است.

گالری اوفیتزی، سفری در دل رنسانس، فلورانس

در مقایسه قیمت تور ایتالیا و قیمت تور فرانسه به تومان به این نتیجه می‌رسید که بازدید از گالری‌های جذاب ایتالیا برای شما به صرفه‌تر خواهد بود. گالری اوفیتزی یکی از چند گالری معروف ایتالیا محسوب می‌شود که در شهر فلورانس قرار گرفته است. از معماری بی‌نظیر این ساختمان که بگذریم باید به آثار هنرمندان معتبری مانند بوتیچلی اشاره کنیم. شما با سفر به فلورانس و بازدید از گالری اوفیتزی می‌توانید نظاره‌گر نقاشی‌هایی از قرن 14 تا 16 میلادی باشید.

جاهای دیدنی تورین ایتالیا

تورین یکی دیگر از شهرهای زیبا و دیدنی ایتالیاست که مردم پرشوری دارد. جشن‌ها و فستیوال‌های مختلف مانند جشن هالووین در تورین نسبت به شهرهای دیگر ایتالیا پرشورتر برگزار می‌شود. این شهر زیبا و دیدنی علاوه بر مراسم‌ها و فستیوال‌های مختلف اماکن تاریخی را در خود جای داده است که این اماکن باعث جذب گردشگر به تورین می‌شوند. در ادامه به معرفی چند مورد از جاذبه‌های ایتالیا در تورین می‌پردازیم.

موزه مصرشناسی تورین؛ با سفر به تورین نظاره‌گر مومیایی‌ها و نوشته‌های پاپیروس مصری باشید!

موزه مصرشناسی تورین از جاذبه های توریستی ایتالیا و حتی تمام دنیا محسوب می‌شود چون بهترین و قدیمی‌ترین آثار باستانی موجود از تمدن مصر را در خود جای داده است. با سفر به تورین و بازدید از موزه مصرشناسی این شهر می‌توانید نظاره‌گر مجموعه باارزشی از ظروف، عکس‌ها، مومیایی‌ها و مجسمه‌های قدیمی مربوط به تمدن مصر باشید.

Bernardino Drovetti کسی بود که با تصرف مصر توانست نوشته‌های پاپیروس مصری، جواهرات، طلسم‌های مختلف، مجسمه‌ها و مومیایی‌ها و تابوت‌های مصری را جمع آوری کند. اما این Carlo Felice بود که با خرید این مجموعه توانست موزه مصرشناسی تورین را در سال 1824 افتتاح کند.

پالاتزو ماداما؛ قصری بزرگ در میدان اصلی تورین

هنگامی که به میدان اصلی تورین در ایتالیا می‌رسید با یک قصر بزرگ و باشکوه به نام پالاتزو ماداما روبرو می‌شوید. 2 بانوی سلطنتی در این قصر زندگی می‌کردند و علت نام گذاری این قصر هم به همین دلیل است. در حال حاضر این قصر به موزه‌‌ی مدنی هنرهای باستانی در تورین تبدیل شده است. در این موزه می‌توانید به بازدید مجسمه‌ها و نقاشی‌های مطرح دنیا از جمله نقاشی "پرتره مرد ناشناس" اثر " Antonella da Messina" بپردازید.

دیدنی های میلان؛ دنیای مد و فشن در اروپا

میلان به عنوان قطب صنعت مد و فشن اروپا شناخته می‌شود. در این شهر زیبا علاوه بر بهترین مراکز خرید با شعبه‌های متعدد از بهترین برندها می‌توانید به جاذبه‌های توریستی و تاریخی ایتالیا هم دسترسی داشته باشید. در ادامه با یکی از جاهای دیدنی میلان در شب، خیابان معروف میلان و جاذبه‌های تاریخی این شهر آشنا می‌شوید.

دریاچه کومو؛ سومین دریاچه بزرگ ایتالیا با منظره‌ای رویایی

دریاچه کومو اولین جاذبه‌ای است که پس از رسیدن به میلان باید از آن بازدید کنید. این دریاچه زیبا همانند یک نقاشی رنگ روغنی مقابل چشمان شماست و می‌توانید ساعت‌ها به آن خیره شوید. این دریاچه از سال‌های دور محل تفریح ثروتمندان رومی بوده و امروزه به پاتوق شبگردی‌های مردم میلان و توریست‌ها تبدیل شده است.

کلیسای جامع میلان؛ شاهکار شگفت انگیز معماری گوتیک

در میلان ایتالیا هم مانند دیگر شهرهای این کشور می‌توانید به کلیساهای قدیمی و تاریخی دسترسی داشته باشید. یکی از زیباترین کلیساهای ایتالیا یعنی کلیسای سانتا ماریا ناسنته یا کلیسای جامع در میلان قرار گرفته است. معماری این مکان به سبک گوتیک حیرت‌آور است و اکثر توریست‌ها برای تماشای این بنا به میلان سفر می‌کنند.

ویا مونتناپولئونه؛ خیابانی برای خرید لوکس از میلان ایتالیا

همانطور که پیش از این هم گفتیم میلان به عنوان مهد صنعت مد و فشن اروپا شناخته می‌شود و در اکثر خیابان‌های این شهر مراکز خریدی را مشاهده می‌کنید که برندهای معتبر ایتالیایی مانند "گوچی"، "والنتینو" و "پرادا" را در خود جای داده‌اند.

اگر به دنبال خرید لوکس و گران‌قیمت از میلان ایتالیا هستید باید از این خیابان معروف میلان یعنی ویا مونتاپولئونه دیدن کنید. در این خیابان برندهای دیگری مانند "فندی (Fendi)"، "بوتگا ونتا (Bottega Veneta)" و یا "سالواتوره فراگامو (Salvatore Feragamo)" حضور دارند که برای خرید محصولات چرمی بهترین گزینه هستند.

جاهای دیدنی شهر پیزا ایتالیا

اگر از هر توریستی درباره نمادهای ایتالیا سوال بپرسید قطعا یکی از این نمادها برج کج پیزا است. اما شهر پیزا که این برج را درون خود جای داده است جاذبه‌های دیگری دارد که در ادامه به معرفی جاذبه‌های این شهر می‌پردازیم.

برج پیزا؛ برجی کج اما استوار و پایدار در شهر پیزا

برج پیزای ایتالیا تقریبا یکی از نمادهای اصلی این کشور شناخته می‌شود که در شهری به همین نام قرار گرفته است. این برج که با نام "Torre Pendente" نیز شناخته می‌شود به کج بودن خود معروف است. برجی که در گذر زمان کج شد و طبق پیش بینی‌ها قبل از مرمت در سال 2000 انتظار خراب شدن آن می‌رفت. برای رفتن به بالای برج باید از پله‌ها بالا بروید و در این برج قدیمی آسانسوری وجود ندارد.

تعمیدگاه پیزا؛ محلی برای غسل تعمید مسیحیان و برگزاری کنسرت!

یکی دیگر از سازه‌های باشکوه و زیبای شهر پیزا تعمیدگاه این شهر است که در نزدیکی برج پیزا قرار گرفته است. برای سفر به ایتالیا احتمالا به دنبال شهرهای پربازدید و جذابی هستید که بتوانید چندین جاذبه را مشاهده کنید، سفر به پیزا این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مردم ایتالیا و توریست‌ها این مکان را یک شاهکار معماری به سبک گوتیک پیزایی می‌شناسند. در حال حاضر از این محل برای برگزاری کنسرت‌ها در پیزا استفاده می‌شود.

جاهای دیدنی سیسیل ایتالیا

سیسیل ایتالیا به عنوان بزرگترین جزیره در دریای مدیترانه شناخته می‌شود که مرکز آن شهر زیبای پالرمو است. در این جزیره که 5 میلیون نفر زندگی می‌کنند جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی متعددی وجود دارد. همانطور که در ژاپن سامورایی‌ها معروف هستند، در ایتالیا هم مافیای سیسیل شهرت زیادی دارند. عده‌ای با خرید تور ژاپن ارزان علاقه‌مند به آشنایی با سامورایی‌ها هستند و عده‌ای هم قصد بازدید از شهر مافیای ایتالیا را دارند. در ادامه به بیان جاذبه‌های این شهر می‌پردازیم.

دره معابد، شاهکاری شگفت انگیز از تمدن یونانی در سیسیل

دره معابد یکی از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا در آگریجنتو، سیسیل محسوب می‌شود که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. با توجه به اینکه این اثر باستانی یونانی به جا مانده برخلاف دیگر اماکن یونانی بازسازی نشده‌اند و به همین دلیل چشم انداز بی‌نظیر این مکان و سازه‌ها به همان شکل اولیه باقی مانده‌اند.

آمفی تئاتر تائورمینا؛ جواهر سیسیل در دل دریای مدیترانه

کوه اتنا یکی از جاذبه‌های طبیعی در سیسیل است که در سواحل شرقی این جزیره قرار دارد. تائورمینا که در قرن نوزدهم ساخته شده بر روی صخره‌ای در نزدیکی این کوه قرار گرفته است. برای بازدید از این مجموعه‌ زیبا باید از تراموا هوایی استفاده کنید که همین موضوع جذابیت بازدید از تائورمینا در سیسیل ایتالیا را دوچندان کرده است.

جاهای دیدنی سیه نا؛ شهری برای دانشجویان

اگر با شهرهای مهاجرتی ایتالیا آشنایی داشته باشید احتمالا نام شهر سیه‌ نا را شنیده‌اید. با توجه به وجود دانشگاه‌ سیه نا که از معتبرترین دانشگاه‌های ایتالیا محسوب می‌شود جوانان زیادی در این شهر به تحصیل و زندگی می‌پردازند. در ادامه به معرفی جاذبه‌های گردشگری در شهر سیه نا می‌پردازیم.

میدان دل کامپو؛ پاتوق جوانان سیه نا

همانطور که پیش از این هم گفتیم در شهر سیه نا جوانان زیادی مشغول به کار و تحصیل هستند. اگر به یکی از معروف‌ترین میدان‌های عمومی ایتالیا در شهر سیه نا یعنی میدان دل کامپو یا کمپو مراجعه کنید با عده زیادی از جوانان در این میدان بیضی شکل مواجه می‌شود. این میدان شیب‌دار با کفپوش آجری قرمز رنگ خود به پاتوق جوانان سیه نا تبدیل شده است.

کلیسای سانتا ماریا آسونتا؛ کلیسای جامع شهر سیه نا

یکی از زیباترین سازه‌های ایتالیایی قطعا کلیسای جامع سانتا ماریا آسونتا است که مناره بلند آن در کنار ساختمانی با نمای مرمر سیاه و سفید شما را به وجد می‌آورد. سنگ‌تراشی ها و مجسمه‌هایی که در این بنا قرار گرفته‌اند به قدری زیبا و استادانه طراحی شده‌اند که شما را محو خود می‌کنند.

در داخل کلیسای سانتا ماریا آسونتا می‌توانید آثار بی‌نظیری از اساتید رنسانس مانند برنینی، گیبرتی، پیسانو و دوناتلو مشاهده کنید. این شاهکار معماری نشان‌دهنده‌ی رقابت تنگاتنگ سیه نا و فلورانس در زمینه‌ی هنر است که در قرن‌های 13 و 14 میلادی هنر معماری ایتالیا را به تصویر کشیده‌اند.

سفر به تاریخ زیبای فرهنگ ایتالیا با خرید تور ایتالیا از آژانس گردشگران سپهر تهران 724

آژانس گردشگران سپهر تهران علاوه بر برگزاری تور پوکت تایلند، تورهای مختلف اروپایی از جمله تور ایتالیا را برگزار می‌کند. با خرید این تور می‌توانید از جاهای دیدنی ایتالیا که در این مطلب به تعدادی از آنها اشاره داشتیم دیدن کنید. برای خرید تور ایتالیا از گردشگران سپهر تهران می‌توانید با شماره تلفن 91009292-021 تماس بگیرید.

مشاوره رایگان