02191009292

بیمه مسافرتی ویزای شینگن، مهمترین اقدام برای سفر به اروپا

دانستنی های سفر 25 مهر ، 1403 5 دقیقه

بیمه مسافرتی ویزای شینگن یکی از اقدامات مهمی است که برای سفر به کشورهای حوزه شینگن باید به آن توجه کنید. در حال حاضر 29 کشور اروپایی تحت پیمانی به عنوان شینگن قرار دارند که از جمله آنها می‌توان به هلند، فرانسه، آلمان، سوئد، سوئیس، اسپانیا، ایتالیا و... اشاره داشت. در این لیست کشورهای معروفی مانند انگلستان و ترکیه، صربستان، ایرلند و قبرس قرار ندارند و شما برای سفر به این کشورها نیازی به ویزای شینگن ندارید.

در طول مسافرت اتفاقات مختلفی ممکن است شما را تهدید کند که برای جلوگیری از خسارات وارد شده توسط آنها بهتر است به فکر بیمه مسافرتی باشید. بیمه مسافرتی می‌تواند در زمان‌های مختلفی مانند فورت‌های پزشکی و دندانپزشکی، بازگشت ضروری به کشور یا از این دست موارد به شما کمک کند. در این مطلب می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره‌ی بیمه مسافرتی ویزای شینگن بدست آورید.

بیمه مسافرتی شینگن چیست؟ بیمه مسافرتی شینگن چه فرقی با بیمه مسافرتی معمولی دارد؟

بیمه مسافرتی شینگن را باید به عنوان مهمترین اقدام برای سفر به اروپا معرفی کرد چرا که دریافت ویزای شینگن منوط به اخذ بیمه درمانی معتبر است. در واقع تفاوت این بیمه با دیگر بیمه‌های مسافرتی الزام بر گرفتن آن است.

هر گونه مشکل و اتفاق ناگواری که در این مسافرت برای شما رخ دهد تحت حمایت بیمه خواهد بود. به عنوان مثال فرض کنید با خرید تور پاریس به فرانسه سفر کرده‌اید و چمدان خود را در طول سفر گم کرده‌اید. شرکت بیمه‌گذار حتی در این موقعیت هم باید حامی شما باشد و خسارات وارد شده را پرداخت نماید.

هنگامی که قصد دارید بیمه مسافرتی شنگن را دریافت کنید به این موضوع توجه داشته باشید که اسم هیچ کشوری بر روی بیمه‌نامه درج نشود. در این صورت شما می‌توانید از همان بیمه نامه تا زمان اعتبار، برای سفر به کشورهای مختلف استفاده کنید.

اهمیت بیمه مسافرتی شینگن؛ چرا باید بیمه مسافرتی شینگن بخریم؟

چرا بیمه مسافرتی شینگن اهمیت دارد؟ در اولین وهله باید به این اشاره کنیم که شما بدون بیمه مسافرتی امکان دریافت ویزای شینگن را ندارید و همین موضوع سطح اهمیت آن را نشان می‌دهد. اما به جز این موضوع جلوگیری از خسارات احتمالی در طول سفر قطعا کار عاقلانه‌ای است که با بیمه مسافرتی شینگن می‌توانید این کار را انجام دهید.

با توجه به هزینه‌های بالای درمانی و مسائل بحرانی در اروپا، بیمه مسافرتی می‌تواند تا حد زیادی خیال شما را از بابت اتفاقات مختلف راحت کند. در اکثر شهرهای اروپایی حوزه شینگن هزینه‌های درمانی یک مریضی ساده به چند هزار دلار می‌رسد در صورتی که با دریافت بیمه مسافرتی، برای سخت‌ترین موارد درمانی هم نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.

آیا گرفتن بیمه مسافرتی شینگن اجباری است؟ بدون بیمه مسافرتی میشه ویزای شینگن گرفت؟

توجه داشته باشید که حتی راحت ترین کشور برای ویزای شینگن هم برای صدور این ویزا به بیمه مسافرتی نیاز دارد. تا زمانی که سفارت کشور مقصدتان بیمه‌نامه‌ی مسافرتی شما را مشاهده نکند، ویزای شما هم صادر نخواهد شد. با این اوصاف متوجه می‌شویم که بدون بیمه مسافرتی امکان اخذ ویزای شینگن نیست.

حتی باید به این موضوع توجه داشته باشید که برخی از کشورها همه شرکت‌های بیمه‌ای را قبول ندارند و بهتر است قبل از خرید بیمه مسافرتی، تحقیقات لازم برای شرکت مورد قبول سفارت را انجام دهید. البته شما می‌توانید با خرید تور اروپا از آژانس گردشگران سپهر تهران 724 تمام مراحل اخذ ویزای شینگن را به ما بسپارید و نگران روند اخذ این ویزا نباشید.

سطح پوشش بیمه های مسافرتی شینگن؛ حداقل سقف پوشش بیمه مسافرتی شینگن چقدر است؟

یکی دیگر از مواردی که سفارت کشورهای مختلف بر روی آن حساسیت دارند، سقف تعیین شده برای تعهدات بیمه است. به عنوان مثال برای سفر به آلمان، فرانسه و یا خرید تور اتریش باید سقف تعهدات بیمه‌ی مسافرتی شما حداقل 30 هزار یورو باشد.

سفر هوایی آن هم به کشورهای نسبتا دور در اروپا می‌تواند خطرات غیرقابل پیشبینی زیادی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل هم همیشه توصیه می‌شود که برای خرید بیمه مسافرتی از شرکت‌های معتبر با پوشش بیمه‌ای خوب خرید کنید.

عوامل موثر در قیمت بیمه مسافرتی شنگن؛ قیمت بیمه مسافرتی شینگن چقدر است؟

قیمت بیمه مسافرتی شینگن به عوامل مختلفی مانند سن مسافر، مدت زمان اقامت، سقف میزان تعهدات و شرکت بیمه کننده بستگی دارد. با این وجود بهتر است همیشه قبل از خرید بیمه مسافرتی اطلاعاتی درباره کشور مقصد بدست آورید. به عنوان مثال اینکه بدانید جزیره بالی کجاست و چه مدت زمان قصد اقامت در آن را دارید می‌تواند در خرید بیمه مسافرتی به شما کمک کند. در ادامه شرایط موثر در قیمت بیمه مسافرتی شینگن را بیشتر بررسی می‌کنیم:

  • رده‌های مختلف سنی در نظر گرفته شده به این شرح است: تا 12 سال، 13 تا 65 سال، 66 تا 70 سال، 71 تا 75 سال، 76 تا 80 سال و 80 سال به بالا. با بالا رفتن بازه‌ی سنی قیمت بیمه هم افزایش پیدا می‌کند.
  • هر چقدر مدت زمان بیشتری را در کشور حوزه شینگن اقامت داشته باشید قیمت بیمه مسافرتی نیز افزایش پیدا می‌کند.
  • میزان تعهدات بیمه مسافرتی شینگن از 30 تا 50 هزار یورو در نظر گرفته می‌شود که طبعا پوشش بیمه‌ای بالاتر هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.
  • شرکت‌های مختلف در زمینه ارائه‌ی خدمات بیمه مسافرتی شینگن فعالیت دارند که نرخ‌ها و طرح‌های متفاوتی دارند.

در جدول زیر می‌توانید قیمت بیمه مسافرتی ویزای شینگن برای شرکت بیمه‌ی AXA را مشاهده کنید که البته سن متقاضی در آن در نظر گرفته نشده است.

مدت زمان سفرفقط منطقه شینگنمنطقه شینگن + اتحادیه اروپا
حداکثر 8 روز20 یورو30 یورو
حداکثر 15 روز36 یورو55 یورو
حداکثر 31 روز56 یورو74 یورو
حداکثر 45 روز65 یورو103 یورو
حداکثر 62 روز73 یورو152 یورو
تا 180 روز168 یورو271 یورو

موارد تحت پوشش بیمه مسافرتی شنگن؛ بیمه های مسافرتی چه مواردی را تحت پوشش قرار می دهند؟

همانطور که پیش از این هم گفتیم شرکت‌های بیمه طرح‌های متفاوتی را برای ارائه خدمات بیمه مسافرتی در نظر گرفته‌اند و این طرح‌ها می‌توانند باعث تغییر قیمت بیمه شوند. به عنوان مثال بیمه مسافرتی شینگن پاسارگاد و یا بیمه مسافرتی شینگن سامان طرح‌های طلایی برای مسافران ارائه داده‌اند که به ترتیب 30 و 50 هزار یورو هزینه را در بر می‌گیرند.

بیمه‌نامه‌های مسافرتی شینگن که به شکل 6 ماهه و یا یک ساله صادر می‌شوند اجازه سفر بیش از 92 روز را به شما نمی‌دهند. به عنوان مثال اگر با خرید تور شفق قطبی سوئد به این کشور سفر کرده‌اید و بیشتر از این مدت زمان در سوئد اقامت دارید، بیمه‌نامه شما اعتبار خود را از دست می‌دهد. اما با خرید تور شفق قطبی روسیه این نگرانی را نخواهید داشت چون روسیه در بین کشورهای حوزه شینگن قرار نمی‌گیرد.

حال که با شرایط و مدت زمان اعتبار بیمه‌نامه مسافرتی شینگن آشنایی پیدا کردید بد نیست بدانید این بیمه‌نامه‌ها تحت چه مواردی از شما حمایت خواهند کرد:

  • هزینه‌های فوریتی دندانپزشکی تا سقف 150 یورو با فرانشیز 20 درصد
  • هزینه انتقال مسافران به بیمارستان در زمانی که دچار حادثه یا بیماری خاصی شده اند
  • کمک به افرادی که مدارک آنها در طول سفر گم شده و یا به سرقت رفته است.
  • بازگرداندن جسد مسافرانی که در طول سفر جان خود را از دست داده اند.
  • در صورتی که شخصی در طول سفر دچار بیماری شده و به همراه نیاز داشته باشد، هزینه‌های رفت و برگشت همراه مسافر توسط بیمه مسافرتی شینگن پرداخت می‌شود.
  • ارسال دارو برای مسافر از کشور مبدا به کشور مقصد
  • هزینه‌های جراحی و بیمارستان، داروخانه، درمان و بیماری‌های مختلف در طول سفر تا سقف 50 هزار یورو با فرانشیز 25 درصد

نحوه دریافت خسارت از بیمه مسافرتی شینگن؛ چگونه خسارت بیمه مسافرتی را بگیریم؟

شرکت‌های بیمه مسافرتی داخلی برای ارائه‌ی خدمات بهتر و باکیفیت‌تر با شرکت‌های بیمه خارجی همکاری دارند که این موضوع می‌تواند به شما در طول سفر برای دریافت خسارت کمک کند. در واقع هنگامی که شما درگیر مشکلاتی مانند بیماری می‌شوید شرکت‌های کمک رسان خارجی با هماهنگی شرکت‌های داخلی و با دریافت مدارکی مانند بیمه نامه، گذرنامه و گزارش‌های مربوطه خسارت شما را پرداخت می‌کنند.

بهترین بیمه مسافرتی شینگن؛ بهترین خدمات بیمه مسافرتی را کدام شرکت ارائه می‌کند؟

شرکت‌های مختلفی مانند سامان، پاسارگاد، البرز و ملت در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات بیمه مسافرتی شینگن فعالیت دارند. در ادامه چند مورد از بهترین شرکت‌های بیمه مسافرتی ویزای شینگن را معرفی می‌کنیم.

بیمه مسافرتی شینگن ملت

برای انتخاب بهترین شرکت بیمه مسافرتی ویزای شینگن باید با شرکت‌های رابط خارجی آنها آشنا شوید تا اعتبار شرکت بیمه را تشخیص دهید. بیمه مسافرتی شینگن ملت هم با دو شرکت رمد (REMED) و سوییس اسست (Swiss Assist) همکاری دارد و همین موضوع نشان‌دهنده‌ی کیفیت این شرکت بیمه است. همچنین از نکات مثبت دیگر بیمه مسافرتی شینگن ملت می‌توان به اعتبار آن در تمام کشورهای حوزه شینگن اشاره داشت که در تمام موارد قابلیت سفارش سقف بیمه‌ای 30 و 50 هزار یورو را دارید.

بیمه مسافرتی شینگن پاسارگاد

بیمه مسافرتی شینگن پاسارگاد یکی دیگر از شرکت‌های معتبر ایرانی است که از طریق بیمه SOS خدمات خود را به مسافران ارائه می‌کند. البته این شرکت فقط در زمینه کشورهای شینگن فعالیت ندارد و اگر با توجه به هزینه سفر به پوکت ۱۴۰۳ قصد سفر به تایلند را دارید، باز هم می‌توانید از این بیمه مسافرتی خدمات دریافت کنید. تنوع قیمت و پوشش گسترده جغرافیایی توسط این بیمه از مزایای آن محسوب می‌شود.

بیمه مسافرتی شینگن سامان

بیمه مسافرتی شینگن سامان با طرح طلایی خود تا 70 هزار یورو مسافران را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد که نسبت به تمام شرکت‌های بیمه در این زمینه برتری دارد. البته در کنار این طرح، طرح‌های 30 و 50 هزار یورویی هم ارائه‌ می‌شود که می‌توانید با توجه به بودجه خودتان یکی از طرح‌ها را خریداری کنید.

خرید بیمه مسافرتی ویزای شینگن و سفر به کشورهای اروپایی با گردشگران سپهر تهران 724

اخذ ویزای شینگن برای سفر به کشورهایی مانند آلمان، هلند، فرانسه، اسپانیا و یا ایتالیا ضروری است. اما برای دریافت این ویزا شما به بیمه مسافرتی ویزای شینگن نیاز دارید، در غیر این صورت ویزای شما صادر نخواهد شد.

آژانس گردشگران سپهر تهران ۷۲۴ از اولین قدم برای خرید تور مسافرتی خارجی در کنار شما خواهد بود و تمام مراحل اخذ ویزای شینگن و خرید بیمه مسافرتی را برای شما انجام می‌دهد. جهت خرید تور اروپایی و اخذ ویزای شینگن می‌توانید با شماره تلفن ۹۱۰۰۹۲۹۲-۰۲۱ تماس بگیرید.

مشاوره رایگان