02191009292

ویزای سوئیس

آژانس هواپیمایی گردشگری گردشگران سپهر تهران، به‌عنوان مجری مستقیم تورهای سوئیس، خدمات متنوع و تخصصی در حوزه سفر و گردشگری به این کشور دارد. ما با تجربه بالا و بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و آگاه به همه شرایط اخذ ویزای توریستی سوئیس، صفر تا صد مراحل دریافت ویزا را برای مسافران عزیز انجام می‌دهیم. کارشناسان ما با اطلاعات به‌روز و دقیق، فرآیند اخذ ويزاي توريستي سوئیس را به ساده‌ترین و سریع‌ترین شکل امکان‌پذیر می‌کنند. به‌همین‌دلیل درصد ریجکتی ویزای سوئیس برای مسافران این آژانس بسیار پایین است. با گردشگران سپهر تهران، با اطمینان و آرامش خاطر به سوئیس سفر کنید و از زیبایی‌ها و جذابیت‌های این کشور بی‌نظیر لذت ببرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید و سفر رویاییتان را آغاز کنید.

اخذ ویزای توریستی سوئیس

انواع ویزای توریستی سوئیس

ویزای سوئیس توریستی برای متقاضیانی صادر می‌شود که قصد سفر به این کشور برای گذراندن تعطیلات و تفریح را دارند. با‌توجه‌به قرارگیری سوئیس در حوزه‌شنگن، سفر به سوئیس با ویزای شینگن امکان‌پذیر است و باید نسبت‌به تکمیل فرم درخواست ویزای شینگن سوئیس و تهیه مدارک لازم برای ویزای شینگن سوئیس اقدام کنید. متقاضیان می‌توانند به‌صورت فردی یا گروهی برای اخذ این ویزا اقدام کنند.

ویزای توریستی سوئیس در دو نوع ویزای شینگن C و ویزای ملی D با‌توجه‌به شرایط ویزای توریستی متقاضیان صادر می‌شود. پیشنهاد ما این است که با‌توجه‌به حساسیت بالا برای آماده کردن دقیق مدارک و دستورالعمل‌ها و قوانین خاص سفارت سوئیس برای صدور ویزا، فرآیند اخذ ویزای شینگن سوئیس را به تیم مجرب و متخصص آژانس گردشگری گردشگران سپهر تهران بسپارید. 

ویزای شینگن سوئیس نوع C

ویزای شینگن C سوئیس یک ویزای کوتاه‌مدت است. اعتبار و مدت زمان ویزای توریستی سوئیس 90 روز است. با اخذ ویزا می‌توانید می‌توانید تا 90 روز در یک دوره 180 روزه به سوئیس سفر کنید. این نوع ویزای شینگن را می‌توان برای اهداف مختلفی مانند اهداف توریستی، بازدید از خانواده و دوستان، تجارت و شرکت در کنفرانس‌ها استفاده کرد. 

ویزای شینگن تایپ D سوئیس 

ویزای شینگن نوع D سوئیس به‌عنوان ویزای ملی یا ویزای بلند‌مدت نیز شناخته می‌شود. این ویزا برای افرادی که قصد اقامت بیشتر از 90 روز در سوئیس را دارند، صادر می‌شود. اعتبار ویزای ملی سوئیس حداکثر یک سال است و دریافت ویزای توریستی سوئیس 5 ساله به شرایط متقاضی بستگی دارد. مواردی مانند داشتن انگیزه‌نامه قوی، سابقه سفر و ویزاهای شینگن مختلف یا ویزای انگلیس شانستان را برای دریافت ویزای توریستی ۵ ساله سوئیس افزایش می‌دهد. 
این ویزا معمولا برای اهدافی مانند تحصیل، کار، پژوهش یا پیوستن به خانواده صادر می‌شود. توجه داشته باشید که درخواست‌های ویزای ملی باید با تعیین وقت قبلی به سفارت سوئیس ارسال شود. برای تعیین وقت، باید یک ایمیل به همراه اسکن پاسپورت (فرمت PDF) به آدرس ایمیل سفارت سوئیس در تهران ارسال کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای مسافرتی سوئیس

مدارک لازم برای ویزای توریستی سوئیس

برای شروع فرآیند اخذ ویزای سوئیس، ابتدا باید اطلاعات کاملی درباره لیست مدارک ویزای توریستی سوئیس داشته باشید و نسبت‌به آماده‌سازی آن‌ها اقدام کنید. لیست مدارک لازم ویزای توریستی سوئیس به شرح زیر است:

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی 
  • ترجمه شناسنامه
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر با حداقل دو صفحه خالی 
  • ارائه پاسپورت‌های قبلی در صورت وجود 
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • گواهی عدم سوء‌پیشینه
  • گواهی سلامت
  • مدارک شغلی یا گواهی اشتغال به تحصیل 
  • ترجمه مدارک و سند ملکی (در‌صورت وجود)
  • گردش حساب و تمکن مالی 
  • بیمه مسافرتی 
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • واچر هتل
  • انگیزه‌نامه 

آماده‌سازی مدارک ویزای توریستی سوئیس به‌صورت کامل و بر‌اساس دستورالعمل‌های سفارت، نقش مهمی در موفقیت درخواستتان و صدور به‌موقع ویزا برای سفر با تور های خارجی دارد. ما برای تحقق این امر شما را در همه مراحل تهیه مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی سوئیس و ارسال مدارک به سفارت همراهی خواهیم کرد. 

شرایط پاسپورت متقاضی برای دریافت ویزای شینگن سوئیس

متقاضیان سفر به سوئیس هم برای دریافت ویزا و هم برای ورود به این کشور با تور اروپا ارزان یا هر روش دیگری، به پاسپورت معتبر نیاز دارند. پاسپورت شما به‌عنوان یک سند مسافرتی معتبر عمل می‌کند که توسط مقامات سوئیسی شناخته شده است. پاسپورت باید حداقل تا 3 ماه پس از تاریخ برنامه‌ریزی شده برای ترک سوئیس معتبر باشد. هم‌چنین برای درج مهر ویزا، به حداقل دو صفحه خالی در پاستورتتان نیاز دارید. 

شرایط عکس متقاضی ویزای توریستی سوئیس 

عکسی که برای دریافت ویزای توریستی سوئیس ارائه می‌دهید باید حداکثر مربوط به 6 ماه اخیر باشد. عکس باید در یک پس‌زمینه ساده روشن (سفید یا کرم) گرفته شود تا ویژگی‌های ظاهری قابل تشخیص باشند. عکس باید با‌کیفیت و شفاف باشد و روی کاغذ عکاسی معمولی چاپ شود.
صورت کامل، بدون لبخند (بدون عینک آفتابی و کلاه) باشد. فقط مسلمانان به‌دلیل اعتقادات مذهبی امکان استفاده از پوشش سر را خواهند داشت. اگر عکس‌های ارائه شده با این الزامات مطابقت نداشته باشند، درخواست شما ناقص در نظر گرفته می‌شود؛ پس این نکات را برای صدور بدون دردسر ویزا و جلوگیری از ریجکتی جدی بگیرید. 

تهیه بیمه مسافرتی با پوشش کافی 

بیمه مسافرتی برای دریافت ویزای توریستی سوئیس و سفر به این کشور یک مدرک الزامی و ضروری است. بیمه تهیه شده باید برای محدود جغرافیایی شینگن یا جهانی صادر شده باشد و از اعتبار و پوشش کافی (حداقل 30.000 یورو) برخوردار باشد. کارت‌های بیمه‌ای که این جزییات را ندارند، توسط سفارت پذیرفته نمی‌شوند؛ بنابراین برای جلوگیری از هر‌گونه ریجکتی و بروز مشکل در روند صدور ویزا، نسبت‌به تهیه بیمه مسافرتی با پوشش کافی اقدام کنید. 

میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی سوئیس

تمکن مالی و گردش حساب برای ویزای توریستی سوئیس اهمیت بالایی دارد. حداقل تمکن مالی برای ویزای توریستی سوئیس برای متقاضیان بر‌اساس مدت اقامت و برنامه‌ سفرشان تعیین می‌شود. به‌طور‌کلی سفارت انتظار دارد که متقاضی حداقل مبلغی بین 100 تا 150 یورو برای هر روز اقامت در سوئیس داشته باشد. متقاضی باید برای اثبات تمکن مالی مدارک زیر را به سفارت سوئیس ارائه دهد: 

  • صورت‌حساب‌های بانکی سه تا شش ماه اخیر که نشان‌دهنده گردش حساب و موجودی کافی باشد.
  • گواهی تمکن مالی از بانک
  • گواهی حمایت مالی از سوی یک فرد یا سازمان در سوئیس (در صورت وجود)
  • مدارک مربوط به درآمدهای ثابت ماهانه مانند حقوق، اجاره‌نامه، یا سایر منابع درآمد

گواهی تمکن مالی و صورت‌حساب‌های بانکی باید توسط بانک صادر شده و مهر و امضای بانک را داشته باشند. در‌صورتی‌که هزینه‌های سفرتان توسط فردی در سوئیس تامین می‌شود، گواهی حمایت مالی فرد به همراه مدارک مالی او نیز باید ارائه شود. این نکته مهم را فراموش نکنید که میان میزان تمکن مالی با مدت زمان اقامت در سوئیس باید تناسب وجود داشته باشد. 

میزان تمکن مالی برای اخذ ویزای سوئیس

هزینه ویزای توریستی سوئیس

هزینه و قیمت ویزای توریستی سوئیس با‌توجه‌به نوع ویزا و برای هر درخواست تعیین می‌شود. هزینه‌ها هر سال توسط سفارت مشخص و در سایت رسمی سفارت سوئیس قرار می‌گیرد. در‌حال‌حاضر در سال 2024 میلادی (1394 شمسی) هزینه ویزای توریستی سوئیس به شرح زیر است:  

دسته‌بندی ویزامبلغ به یورو توضیحات 
توریستی 80برای هر درخواست 
تجاری 80برای هر درخواست 
ویزیتوری80برای هر درخواست 
کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال 40برای هر درخواست 
هزینه خدمات 31.05برای هر درخواست 

لطفا توجه داشته باشید که متقاضیان علاوه‌بر هزینه‌های ویزا، باید به‌ازای هر درخواست مبلغ 31.05 یورو به‌عنوان هزینه خدمات پرداخت کنند. همه این هزینه‌ها غیرقابل بازگشت هستند.

نحوه اخذ ویزای توریستی سوئیس تضمینی در گردشگران سپهر تهران

آژانس گردشگری گردشگران سپهر تهران با سال‌ها تجربه در زمینه اخذ ویزا و تورهای گردشگری، خدمات اخذ ویزای توریستی سوئیس را به‌صورت تضمینی و با کمترین درصد ریجکتی ارائه می‌دهد. در ادامه به مراحل و نحوه اخذ ویزای توریستی سوئیس توسط کارشناسان آژانس اشاره می‌کنیم. 

1- مشاوره اولیه و بررسی شرایط ویزای توریستی سوئیس برای متقاضی

از طریق تماس با آژانس یا مراجعه حضوری، کارشناسان ما با‌توجه‌به شرایط جدید ویزای توریستی سوئیس برای ایرانیان، امکان صدور درخواست توسط شما را بررسی خواهند کرد. در این جلسه مدارک شما مانند پاسپورت، مدارک شغلی، مالی و اسناد حمایتی بررسی می‌شود تا اطمینان حاصل شود که همه چیز برای شروع فرآیند آماده است. در‌صورت ناقص بودن پرونده، مشاوره‌های لازم برای تهیه و تکمیل مدارک به شما داده می‌شود. 

2- تکمیل فرم‌ها و تهیه مدارک برای ویزای توریستی سوئیس 

یکی از مراحل مهم برای صدور درخواست ویزای توریستی سوئیس، تکمیل فرم درخواست ویزا است. کارشناسان فرم را براساس اطلاعات حقیقی متقاضی به‌صورت دقیق و کامل پر می‌کنند. برای تهیه مدارک تکمیلی نیز، لیست مدارک مورد‌نیاز و راهنمایی‌های لازم برای تهیه و ترجمه مدارک به شما داده می‌شود. 

3- رزرو وقت سفارت سوئیس توسط آژانس گردشگران سپهر تهران

برای دریافت ویزای توریستی سوئیس به وقت سفارت این کشور نیاز دارید. کارشناسان گردشگران سپهر تهران وقت سفارت سوئیس را از طریق کارگزاری VFSGlobal برایتان رزرو می‌کنند تا در زمان مقرر به سفارت مراجعه کنید. در‌صورت نیاز به مصاحبه، کارشناسان شما را برای این مرحله آماده می‌کنند و نکات مهم را در اختیارتان قرار می‌دهند. 

4- پرداخت هزینه‌ها و ارسال مدارک

همه اطلاعات مربوط به هزینه ویزای شینگن سوئیس، میزان و نحوه پرداخت هزینه درخواست ویزا و هزینه خدمات به شما داده می‌شود. بعد از پرداخت هزینه‌ها مدارک تکمیل شده و درخواست ویزا به سفارت ارسال می‌شود.

5- پیگیری درخواست ویزای توریستی سوئیس توسط آژانس 

کارشناسان آژانس به‌طور مداوم وضعیت درخواستتان را پیگیری کرده و در‌صورت نیاز، اطلاعات و مدارک اضافی را به سفارت ارسال می‌کنند. به محض صدور ویزا، کارشناسان آژانس با شما تماس می‌گیرند و شما را از نتیجه آگاه می‌کنند. هم‌چنین هرگونه تغییر در وضعیت درخواست ویزا به شما اطلاع داده می‌شود.

6- دریافت و تحویل ویزای توریستی سوئیس 

در نهایت و بعد از تکمیل همه فرم‌ها، پرداخت هزینه‌ها، ارسال مدارک و پیگیری‌ها و ارائه مدارک اضافی، ویزای شما توسط سفارت صادر می‌شود. کارشناسان آژانس گردشگری گردشگران سپهر تهران، ویزا را دریافت و به شما تحویل می‌دهند. سپس می‌توانید نکات مهم و راهنمایی‌های لازم برای سفر به سوئیس را از کارشناسان دریافت کنید.

دریافت و تحویل ویزای توریستی سوئیس

مدت زمان صدور ویزای توریستی سوئیس

زمان پردازش ویزای توریستی سوئیس معمولا 10 روز کاری (از زمانی‌که سفارت یا کنسولگری درخواست را دریافت کرده) طول می‌کشد. هم‌چنین این زمان از موقعی محاسبه می‌شود که همه مدارک برای ویزای توریستی سوئیس به‌طور‌کامل دریافت شده باشد. البته مدت زمان بررسی ویزای توریستی سوئیس ممکن است در برخی دوره‌ها به‌دلیل بالا بودن تعداد تقاضا، طولانی‌تر شود. هم‌چنین اگر مقامات سفارت از شما مدارک اضافه‌تری درخواست کنند، زمان بررسی و صدور ویزا به بعد از دریافت مدارک درخواستی موکول می‌شود. 
بنابراین این زمان 10 روزه برای صدور ویزای توریستی سوئیس ثابت نیست. در‌نتیجه بهتر است با‌توجه‌به موارد پیش‌بینی نشده بین 1 تا 2 ماه قبل از تاریخ سفر برای دریافت ویزای توریستی سوئیس اقدام کنید. توجه داشته باشید که زمان پردازش درخواست و تصمیمات مربوط به درخواست‌های ویزا فقط در اختیار سفارت یا کنسولگری سوئیس است و VFS Global در این بخش از فرآیند درخواست نقشی ندارد.

اخذ ویزای توریستی سوئیس تضمینی؛ مزیت سفر با تور سوئیس گردشگران سپهر تهران 

با انتخاب آژانس گردشگری گردشگران سپهر تهران می‌توانید با اطمینان کامل ویزای توریستی سوئیس را برای سفر و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این کشور دریافت کنید. تیم مجرب ما از ابتدا تا انتهای فرآیند همراهتان خواهند بود. از تکمیل فرم‌های درخواست تا پیگیری وضعیت درخواست ویزا، همه مراحل اداری توسط تیم ویزا آژانس گردشگری گردشگران سپهر تهران انجام می‌شود. با بهره‌گیری از تجربه و دانش کارشناسان ما، درصد ریجکتی ویزا به حداقل ممکن کاهش می‌یابد. حتی پس از ورود به سوئیس، با پشتیبانی کامل آژانس گردشگری گردشگران سپهر تهران، سفری راحت و خاطره‌انگیز خواهید داشت. برای شروع فرآیند اخذ ویزای توریستی سوئیس همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید و سفری بدون دغدغه را تجربه کنید.

سوالات متداول

  • آیا ویزای توریستی سوئیس مصاحبه سفارت دارد؟
    در برخی موارد، سفارت یا کنسولگری سوئیس ممکن است از متقاضیان ویزا برای مصاحبه دعوت کند. این موضوع به شرایط خاص هر درخواست و وضعیت شخصی متقاضی بستگی دارد.
  • آیا هزینه‌ ویزای توریستی سوئیس قابل استرداد است؟
    خیر، هزینه‌های ویزا و هزینه‌های خدماتی مرتبط با آن قابل استرداد نیستند و در‌صورت ریجکت ویزا به‌دلیل جعلی یا ناقص بودن مدارک، هزینه صرف شده برای ویزا قابل دریافت نیست. 
  • آیا برای دریافت ویزای شینگن سوئیس حتما باید از طریق آژانس گردشگری اقدام کرد؟
    هر فرد می‌تواند به‌طور مستقیم به سفارت یا کنسولگری سوئیس درخواست ویزا دهد؛ اما استفاده از خدمات آژانس در ارائه مشاوره تخصصی، راهنمایی در تهیه مدارک و پیگیری مداوم وضعیت درخواست مفید است و نقش بسزایی در موفقیت درخواستتان دارد.
مشاوره رایگان