02191009292

جاهای دیدنی آفریقای جنوبی: 10 مقصد بکر برای ماجراجویی

جاذبه های گردشگری 22 شهریور ، 1403 5 دقیقه

جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

وقتی از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی صحبت می‌کنیم، محبوب‌ترین چیزهایی که به یاد می‌آوریم، بازدید از حیات وحش و تور سافاری است. علاوه‌بر طبیعت آفریقای جنوبی، مکان‌های دیدنی بسیاری در این کشور قرار دارند که با بازدید از آن‌ها می‌توانید یک تجربه متفاوت و به‌یادماندنی داشته باشید. ما در این مقاله مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی را به شما معرفی می‌کنیم. اگر این کشور را به‌عنوان مقصد بعدی سفرتان انتخاب کرده‌اید و به دنبال یک برنامه جامع و مناسب برای بازدید از جاذبه های آفریقای جنوبی هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

1- کیپ تاون؛ سفر به شهر کوه تیبل و جزیره روبن

کیپ تاون، بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی، به‌خاطر خط ساحلی طولانی و دیدنی، خیابان‌های تاریخی و تاکستان‌های معروفش شهرت دارد و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی شناخته می‌شود. این شهر که میان زیبایی‌های کوهستان باشکوه تیبل و مکان‌های توریستی محصور است، به‌عنوان مکانی عالی برای تفریح و ماجراجویی در سفر به آفریقای جنوبی شناخته می‌شود. در شهر کیپ تاون می‌توانید تور آفریقای جنوبی و فعالیت‌های هیجان‌انگیزی را پیدا کنید که در سایر نقاط کشور ارائه نمی‌شوند. بهترین زمان برای بازدید از این شهر بین دسامبر تا فوریه است. 

2- پارک ملی کروگر؛ بهترین مکان برای سافاری در آفریقای جنوبی

در تور آفریقا یکی از چیزهایی که هرگز نمی‌توان از دست داد، سافاری است. کروگر به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک‌ ملی آفریقای جنوبی به دلیل تنوع زیستی بالا، مقصد نهایی سافاری برای گردشگران خارجی و بهشت علاقه‌مندان به حیات وحش محسوب می‌شود. شما می‌توانید در این پارک، شیر، فیل، زرافه و بسیاری از حیوانات دیگر را از نزدیک مشاهده کنید. این مقصد نهایی سافاری در آفریقای جنوبی خانه 145 پستاندار، 335 گونه درخت، 110 خزنده و 30 دوزیست است. از کیپ بوفالو، شیر، کرگدن، فیل، پلنگ، یوزپلنگ، سگ وحشی، بوفالو باف، عقاب رزمی، جغد و سایر گونه‌های حیوانی را می‌توانید در این پارک مشاهده کنید. بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی کروگر، آوریل تا سپتامبر است. 

3- ژوهانسبورگ، مقصد بازدید از موزه آپارتاید و تپه قانون اساسی 

یکی از مهم‌ترین مناطق دیدنی آفریقای جنوبی، ژوهانسبورگ است. این شهر با نام «شهر طلا» شناخته می‌شود. این شهر پرجنب‌وجوش، قلب اقتصادی کشور است و با ترکیب منحصربه‌فردی از تاریخ، فرهنگ و تفریحات مدرن، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. اگر عاشق ماجراجویی‌های تاریخی هستید، ژوهانسبورگ بهترین مکان برای شروع است. در موزه آپارتاید می‌توانید داستان تلخ و شیرین مبارزات مردم آفریقای جنوبی برای آزادی را لمس کنید. این موزه علاوه‌بر علاقه‌مندان به تاریخ، برای کسانی‌که به دنبال درک عمیق‌تری از فرهنگ و ریشه‌های این کشور هستند، مقصدی ارزشمند است.

هم‌چنین، تپه قانون اساسی یا Constitution Hill، یکی دیگر از مکان‌های تاریخی مهم ژوهانسبورگ و نماد حقوق بشر و عدالت است. در اینجا می‌توانید زندانی را ببینید که زمانی نلسون ماندلا و گاندی در آن محبوس بودند. در لیست تورهای خارجی، بازدید از ژوهانسبورگ با ترکیبی از گذشته، حال و آینده یکی از برنامه‌های محبوب است. مارس تا مه و سپتامبر تا نوامبر، بهترین زمان برای بازدید از این شهر هستند. 

4- پارک ملی گاردن روت؛ بهشت عاشقان طبیعت و ماجراجویی

پارک ملی گاردن روت (Garden Route) با منظره‌های بی‌نظیر از جنگل‌های انبوه، سواحل بکر، کوه‌های سرسبز و خلیج‌هایی که از دریای آبی به شکوه می‌درخشند، مقصدی بی‌رقیب برای سفری آرامش‌بخش و پرماجرا و یکی از شگفت‌انگیزترین جواهرات آفریقای جنوبی است. تصور کنید در حالی که صدای موج‌های آرام به گوشتان می‌رسد، میان طبیعت قدم می‌زنید و نسیم اقیانوس شما را نوازش می‌کند. اینجاست که Garden Route جادوی خود را به رخ می‌کشد.

این پارک علاوه‌بر چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌اش، به دلیل فرصت‌های هیجان‌انگیز ماجراجویی مانند پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی، قایقرانی در آب‌های آرام و تماشای نهنگ‌ها از نزدیک، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران است. در گاردن روت می‌توانید با طیف گسترده‌ای از پرندگان، دلفین‌ها و نهنگ‌ها هم‌نشینی کامل داشته باشید. اگر به حیات وحش علاقه‌مند هستید، تور کنیا نیز فرصت‌های بی‌نظیری برایتان دارد. 

5- دره رودخانه بلاید؛ بهترین نقطه برای مناظر پانوراما  

دره رودخانه بلاید یکی از عجایب طبیعی آفریقای جنوبی است که با مناظر پانورامای خیره‌کننده‌اش، نفس هر بازدیدکننده‌ای را بند می‌آورد. این دره عمیق و سبز، سومین دره بزرگ دنیا و یکی از سرسبزترین‌ها دره‌های جهان است. ترکیب صخره‌های سرخ، رودخانه‌ای پیچ‌در‌پیچ و جنگل‌های انبوه چشم‌اندازهایی جادویی خلق می‌کنند. بازدید از این دره مکمل خوبی برای سافاری در پارک ملی کروگر است. اگر زمان کافی دارید، چند روز برای گشت‌و‌گذار در این منطقه اختصاص دهید و از تفریحاتی مانند رفتینگ در آب‌های سفید، دوچرخه‌سواری در کوهستان یا پیاده‌روی در جنگل‌های انبوه لذت ببرید. اگر بخواهیم از مزایا و معایب سفر با تور برای بازدید از این منطقه بگوییم، مزیت آن همراهی لیدرهای حرفه‌ای و عیب آن محدود بودن زمان برای بازدید از این منطقه است.

6- تماشای نهنگ در هرمانوس از جاذبه های آفریقای جنوبی

هرمانوس یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی و مکانی برای تماشای نهنگ‌ها و کشف زیبایی‌های فریبنده سواحل ست . با یک رانندگی کوتاه از کیپ تاون به این مکان می‌رسید و امکان این را خواهید داشت که شاهد زیبایی طبیعت و گونه‌های دریایی متنوع باشید. آنچه باعث شهرت هرمانوس میان گردشگران شده، ماجراجویی نفس‌گیر نهنگ‌ها بین ماه‌های ژوئن و نوامبر است. 

اگر به دنبال تجربه‌های ماجراجویانه‌ دیگری مانند این سفر به آفریقای جنوبی هستید، اندونزی نیز یکی از مقاصد جذاب محسوب می‌شود. نسبت‌به تور آفریقای جنوبی، قیمت تور اندونزی مناسب‌تر است و فرصتی برای سفر به سرزمین‌های شگفت‌انگیز و طبیعت بکر این منطقه را فراهم می‌کند.

7- دماغه امید نیک؛ بازدید از یکی از افسانه‌ای‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

دماغه امید نیک (Cape of Good Hope) یکی از افسانه‌ای‌ترین نقاط دیدنی آفریقای جنوبی است. در این مکان اقیانوس اطلس و اقیانوس هند به هم می‌رسند و تلاقی آب‌ها و آسمان، منظره‌ای رویایی به وجود می‌آورد. این دماغه سرشار از تاریخ و افسانه است و به نوعی پایان دنیا را تداعی می‌کند. در قرون گذشته دریانوردان با امید به کشف دنیای جدید، از این نقطه عبور می‌کردند. این افسانه‌ها به این مکان جذابیت و جادوی خاصی بخشیده است.

صخره‌های بلند و سرسخت دماغه که با قدرت به سوی اقیانوس کشیده شده‌اند، تماشاگران را مسحور می‌کنند. هم‌چنین از بالای این صخره‌ها، منظره‌ای خارق‌العاده از برخورد امواج آبی‌رنگ به صخره‌های تیز و پرابهت را مشاهده خواهید کرد. اگر به دنبال تجربه‌ای افسانه‌ای در نقاط دیدنی و تاریخی جهان هستید، دماغه امید نیک شما را به همان اندازه مجذوب می‌کند که فستیوال های معروف جهان، مردم را با جشن‌ها و رویدادهای بی‌نظیرشان جذب می‌کنند. هر‌یک از این مکان‌ها و رویدادها، روایتی پر از ماجراجویی را در دل خود دارند.

8- جزیره روبن؛ آشنایی با گذشته تاریخی آفریقای جنوبی

جزیره روبن که تنها حدود 2 کیلومتر با کیپ تاون فاصله دارد، مکانی است که تاریخچه‌ای عظیم در پشت خود دارد. طردشدگان اجتماعی در دوران آپارتاید به این جزیره فرستاده می‌شدند. این جزیره ارتباط نزدیکی با بی رحمی، ظلم و تبعیض دوران آپارتاید دارد. به همین دلیل این جزیره میان مردم آفریقای جنوبی از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه جزیره روبن علاقه‌مندان به تاریخ را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

9- کوه تیبل؛ نماد مهم شهر کیپ تاون 

کوه تیبل یکی از عجایب طبیعی جهان و نماد بی‌بدیل کیپ تاون است که با قله‌ای صاف و منظره‌هایی افسانه‌ای، هر گردشگری را مسحور خود می‌کند. این کوه بزرگ، مانند میزی عظیم در دل شهر کیپ تاون قرار گرفته و نامش هم از شکل تخت‌ قله‌اش گرفته شده است. صعود به قله کوه تیبل، شما را به دنیایی پر از زیبایی طبیعی، از مشاهده گیاهان منحصربه‌فرد تا چشم‌اندازهای باشکوهی از شهر، اقیانوس و دماغه امید نیک می‌برد.

اگر اهل پیاده‌روی هستید، مسیرهای مختلفی برای فتح این کوه وجود دارد که هرکدام تجربه‌ای متفاوت از طبیعت بکر آفریقای جنوبی به شما می‌دهند. اما اگر به‌دنبال راحتی بیشتر هستید، تله‌کابین معروف کوه تیبل شما را در عرض چند دقیقه به قله می‌رساند؛ سفری که در آن می‌توانید مناظر را با نمای 360 درجه ببینید.

10- ساحل بولدرز؛ پناهگاه دو هزار پنگوئن آفریقایی 

با یک ساعت رانندگی از شهر کیپ تاون، به ساحل بولدرز و این مقصد شگفت‌انگیز می‌رسید. این ساحل در شهر زیبای سایمون واقع شده است و به‌عنوان پناهگاه بیش از دو هزار پنگوئن آفریقای شناخته می‌شود. بسیاری از گردشگران برای مشاهده این موجودات دوست‌داشتنی خودشان را به ساحل بولدرز می‌رسانند. در ساحل فاکسی می‌توانید پنگوئن‌های آفریقایی را میان صخره‌ها، روی تخته سنگ‌ها و شن‌های سفید درخشان تماشا کنید. ساحل بولدرز با این صحنه‌های تماشایی، یکی از سوررئال‌ترین دیدنی های آفریقای جنوبی است. 

بهترین ماجراجویی و کشف جاذبه‌های آفریقای جنوبی با تورهای گردشگری 

در این مقاله با 10 مورد از مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی آشنا شدیم. البته سفر به این کشور فقط به این جاذبه‌ها ختم نمی‌شود. آفریقای جنوبی سرزمینی است که در هر گوشه‌اش دنیایی از شگفتی‌ها جای دارد. باغ ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی، غارهای کانگو، پل رودخانه استورمز، ذخیره‌گاه گل‌های وحشی ون استادنز، موزه هنر متروپولیتن نلسون ماندلا، باغ وحش ژوهانسبورگ، پارک پرندگان رودخانه اومگنی و پارک ملی آدو، سایر دیدنیهای آفریقای جنوبی هستند که سفرتان را به تجربه‌ای منحصربه‌فرد مبدل می‌کنند. 

برای اینکه از این شگفتی‌ها بیشترین بهره را ببرید، توصیه می‌کنیم که ابتدا برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و ترکیبی از جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی را انتخاب کنید. هم‌چنین اگر زمان سفرتان محدود است، حتما با تورهای گردشگری سفر کنید تا از تجربه‌ راهنمایان حرفه‌ای بهره‌مند شوید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مکان‌های بیشتری را کشف کنید. اگر شما نیز راهکاری مفید برای استفاده بهینه از زمان سفر دارید یا از هریک از این جاذبه‌ها بازدید کرده‌اید، خوشحال می‌شویم که تجربیاتتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما و خوانندگان عزیزمان به اشتراک بگذارید.

مشاوره رایگان