02191009292

جزیره بالی کجاست؟ معرفی جزیره بالی + جاذبه های گردشگری بالی اندونزی

راهنمای سفر خارجی 17 مهر ، 1403 5 دقیقه

جزیره بالی کجاست؟ اگر به نقشه شرق آسیا نگاه کنید متوجه می‌شود که جزیره بالی تقریبا شامل مرزهای هیچ یک از کشورها نشده و جدا از مرزبندی‌ کشورهایی مثل اندونزی، سنگاپور، مالزی و برونئی قرار گرفته است. کشور اندونزی نزدیک به 17 هزار جزیره را در مجمع الجزایر خود جای داده است که جزیره بالی یکی از زیباترین و معروف‌ترین جزایر آن است. در این مطلب به معرفی جزیره بالی و جاذبه‌های گردشگری آن می‌پردازیم.

جزیره بالی کجاست؟ چطور به بالی سفر کنیم؟

بالی در کدام کشور است؟ همانطور که گفتیم جزیره بالی در کشور اندونزی قرار گرفته است. با توجه به موقعیت جغرافیایی این جزیره در شرق آسیا باید راه نسبتا زیادی را برای سفر به بالی طی کنید. اما اگر با راه‌های سفر به بالی و نحوه خرید تور جزایر بالی آشنایی داشته باشید سفر راحت‌تری خواهید داشت.

برای سفر به جزیره بالی راحت‌ترین راه خرید تورهای بالی است که بدون دغدغه خرید بلیط هواپیما، دریافت ویزا و رزرو هتل می‌توانید از سفرتان لذت ببرید. اما اگر بخواهید به صورت شخصی به بالی سفر کنید باید تمام این مراحل را خودتان طی کنید.

بهترین فصل سفر به بالی؛ کی بریم بالی؟

بهترین زمان برای سفر به بالی را از دو جهت می‌توان بررسی کرد. تعدادی از گردشگران به دنبال بهترین فصل سفر به بالی از نظر آب و هوا هستند و تعدادی دیگر هزینه های سفر به بالی را در اولویت قرار می‌دهند.

با توجه به اقلیم استوایی بالی و کمترین تغییر دما در اوضاع آب و هوا، گردشگران در تمام طول سال می‌توانند سفر به بالی را تجربه کنند. معمولا دمای هوای بالی در تمام سال بین 20 تا 33 درجه سانتی گراد است. با این اوصاف اگر نمی‌خواهید درگیر رطوبت شدید هوا شوید و از بارندگی‌های بالی در امان بمانید، بهتر است بازه زمانی ژوئن تا سپتامبر را انتخاب کنید. اما اگر به دنبال ارزان ترین فصل سفر به بالی هستید، بازه زمانی دسامبر تا اواخر مارس مناسب است.

هزینه سفر به بالی؛ سفر به جزیره بالی چقدر خرج داره؟

هزینه سفر به بالی به عوامل مختلفی مانند زمان سفر، انتخاب تور، راه‌های سفر، خدمات تور، محل اقامت و نوع بلیط بستگی دارد. فصل بهار به عنوان فصل پیک گردشگری بالی (High Season) محسوب می‌شود و به همین دلیل هم در این ایام هزینه‌های سفر نسبتا بالاست.

علاوه بر زمان سفر، نرخ ارز می‌تواند در هزینه‌های سفر به بالی تاثیر داشته باشد. البته با توجه به هزینه تور اروپا باز هم خرید تور بالی به صرفه‌تر بوده و نرخ ارز هم تاثیر کمتری در قیمت تور بالی خواهد داشت.

قیمت تور بالی چقدر است؟

اگر می‌خواهید بدون هیچ دغدغه‌ای برای رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل به بالی سفر کنید، بهترین راه برای شما خرید تور بالی است. قیمت تور بالی با توجه به مدت زمان اقامت، محل اقامت و نوع پرواز متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی در حال حاضر قیمت این تور در بازه‌ی 62 تا 130 میلیون قیمت گذاری شده است.

با توجه به قیمت تور سنگاپور و تور بالی افراد زیادی ترجیح می‌دهند برای کاهش هزینه‌ها و سفر به دو کشور متفاوت، تور ترکیبی سنگاپور و بالی را بخرند. شما هم می‌توانید با انجام این کار به نوعی با یک تیر دو نشان بزنید و با پرداخت یک هزینه به دو کشور زیبا و دیدنی سفر کنید.

جاذبه‌های گردشگری بالی اندونزی؛ تو جزیره بالی کجا بریم تفریح؟

جزیره بالی به بهشت رویایی شرق آسیا معروف شده و در سفر به آن می‌توانید علاوه بر جاذبه‌های بکر طبیعی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بالی بازدید کنید. از جاهای دیدنی ابود بالی گرفته تا جاهای دیدنی، سمینیاک بالی، دروازه بهشت بالی و... همگی می‌توانند باعث شگفتی گردشگران شوند. در ادامه بهترین جاهای دیدنی جزیره بالی را معرفی می‌کنیم.

جنگل‌های استوایی بالی

از زیباترین جاذبه‌هایی که در جزیره بالی قرار گرفته است می‌توان به جنگل‌های استوایی بالی اشاره داشت. با وجود تنوع زیادی از گیاهان، رودخانه‌ها، آبشارها و حیوانات، این جنگل‌ها به جاذبه گردشگری اصلی بالی تبدیل شده اند.

غواصی در جزیره بالی

تور سریلانکا، تور بالی یا هر تور دیگری در شرق آسیا این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در آب‌های کریستالی و شفاف دریا غواصی کنید. قطعا غواصی در سواحل زیبای بالی رویایی‌ترین خاطره شما را محقق می‌سازد.

معابد هندو در جزیره بالی

از مهمترین اماکن مذهبی و تاریخی اندونزی در جزیره بالی، می‌توان به معابد هندوها اشاره کرد. این معابد به نوعی نماد فرهنگی و تاریخی جزیره بالی محسوب می‌شوند. برای ورود به این معابد باید آداب و رسوم مردم بالی را رعایت کنید و به آیین آنها احترام بگذارید.

بالی سوئینگ

یکی از جذاب‌ترین تفریحات بالی تاب سواری در ارتفاع یا "بالی سوئینگ" نام دارد. اگر از ارتفاع ترسی ندارید و می‌خواهید طعم هیجان را در دل جزیره بالی بچشید این تفریح را فراموش نکنید.

موج سواری و فعالیت‌های آبی در بالی

برای تجربه موج سواری در جزیره بالی نیاز به مهارت خاصی ندارید چون مربیان حرفه‌ای آماده هستند تا یکی از مهیج‌ترین تفریحات را برای شما رقم بزنند. علاوه بر موج سواری می‌توانید شنا و دیگر تفریحات دریایی را در این جزیره تجربه کنید.

مراکز خرید بالی کجاست؟ تو جزیره بالی از کجا خرید کنیم؟

خرید کردن هم بخشی از تفریحات هر سفر است. در جزیره بالی مراکز خرید متعددی وجود دارند که می‌توانید سوغات بالی را از آنها خریداری کنید. علاوه بر سوغاتی می‌توانید برای خرید پوشاک و استفاده از فودکورت‌ها و رستوران‌ها به این مراکز خرید مراجعه کنید. در لیست زیر بهترین مراکز خرید بالی را مشاهده می‌کنید:

  • مرکز خرید بیچ والک BEACHWALK SHOPPING CENTER
  • مرکز خرید گالریا مال بالی Mall Bali Galeria
  • مرکز خرید دیسکاوری مال Discovery Shopping Mall
  • مرکز خرید سمینیاک ویلیج Seminyak Village
  • مرکز خرید Transmart Carrefour
  • مرکز خرید کالکشن بالی Bali Collection
  • مرکز خرید جیمباران Samasta Lifestyle Village (Jimbaran)

هتل های بالی؛ بهترین اقامتگاه جزیره بالی کدومه؟

اقامت در بهترین هتل های بالی می‌تواند به کیفیت سفر شما کمک کند. در جزیره بالی هتل‌های باکیفیت و لاکچری زیادی ساخته شده است که البته هزینه‌های نسبتا بالایی هم دارند. در این هتل‌ها به امکانات فوق العاده‌ای مانند امکانات ورزشی، سالن‌های بدنسازی، سالن اسپا، خدمات ماساژ، استخر، اتاق‌های تهویه دار و لوکس، مناظر رو به دریا و... دسترسی داشته باشید. در لیست زیر چند مورد از بهترین هتل‌های بالی را نام برده‌ایم:

  • هتل جاماهال
  • هتل لوکس کومانکا
  • هتل بیل بال
  • هتل گرند هایت
  • هتل آتانایا

جشنواره ها و فستیوال های بالی اندونزی

جشنواره‌ها و فستیوال‌هایی که در یک کشور برگزار می‌شوند تاثیر زیادی در جذب توریست به آن کشور دارند. به عنوان مثال جشن دیوالی در هند از معروف‌ترین آئین‌های این کشور است و سالانه توریست‌های زیادی برای آشنایی با این جشن، اقدام به خرید تور هند می‌کنند.

بالی هم از این قاعده مستثنا نیست و جشنواره‌ها و فستیوال‌های متنوعی را در خود جای داده که می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد. در جدول زیر می‌توانید چند مورد از معروف‌ترین جشنواره‌های جزیره بالی را مشاهده کنید:

نام جشنوارهنوع برگزاریتاریخ برگزاری
جشنواره Nusa Dua Fiestaهنرهای نمایشی و رقابت ورزشیماه‌های اکتبر یا نوامبر
فستیوال Bali Spiritخوردن غذاهای گیاهی و ارگانیک و انجام یوگاماه مارس
فستیوال Perang Pandanاحترام به خدای آسمان در هندوئیسمماه‌های جون و جولای

سفر به بالی ویزا می خواهد؟ چطوری بدون ویزا به بالی سفر کنیم؟

آیا سفر به بالی ویزا می‌خواهد؟ شهروندان ایرانی برای سفر به بالی در اندونزی به ویزا نیاز دارند. شما با توجه به هدفی که از سفر به بالی دارید باید نوع ویزای خود را مشخص کنید. اگر قصد سفر کوتاه و گردشگری دارید ویزای توریستی بالی پاسخگوی نیاز شماست.

ویزای توریستی بالی 3 ماه اعتبار دارد و شما پس از دریافت ویزا فقط 3 ماه فرصت دارید که به این مکان سفر کنید. در صورت اتمام مهلت 3 ماهه باید دوباره برای اخذ ویزای توریستی بالی اقدام کنید.

با خرید تور تایلند لحظه آخری، تور بالی و یا هر تور دیگر از آژانس گردشگران سپهر تهران، انجام و پیگیری تمام مراحل اخذ ویزا بر عهده ما خواهد بود. فقط کافیست مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا را به ما تحویل داده و منتظر دریافت ویزای خود باشید.

تجربه‌ی یک سفر رویایی با خرید تور بالی از آژانس گردشگران سپهر تهران 724

همانطور که در این مطلب هم اشاره کردیم جزیره بالی در کشور اندونزی قرار گرفته و جاذبه‌های متعددی را در خود جای داده است. با توجه به قیمت مناسب و اقتصادی تورهای بالی نسبت به کشورهای اروپایی، می‌توانید این مقصد را برای مسافرت خارجی انتخاب کنید.

خرید تور بالی بهترین راه برای کاهش هزینه‌های سفر به بالی محسوب می‌شود. با خرید این تور از آژانس گردشگران سپهر تهران دیگر دغدغه‌ای برای دریافت ویزا، خرید بلیط هواپیما و یا رزرو هتل در بالی نخواهید داشت.

مشاوره رایگان